Winkelcentrum Enschede Zuid is officieel genomineerd voor de NRW Marketing Award! De NRW awards zijn dé nationale erkenning voor het meest inspirerende winkelgebied. We zijn trots op Zuid! Want samen met de wijk hebben we deze nominatie in de wacht gesleept.
Geen winkelcentrum, maar een community
Langzaam maar zeker vindt er een verschuiving plaats bij Winkelcentrum Enschede Zuid. De verschuiving van winkelcentrum, naar ontmoetingsplek. Een plek waar evenementen, bijeenkomsten, maar bovenal de community wordt gefaciliteerd om samen te komen. Van winkelier, tot wijkbewoner. Van goed doel tot gemeente.
Verbinding
Verbinding met de wijk staat bij ons voorop. Wij geloven dat als we de handen ineen slaan, er de mooiste dingen ontstaan: samen maken we Zuid.
Dit jaar stonden er enorm veel leuke evenementen op de agenda. Zoals een Paasontbijt gemaakt door basisschoolkinderen voor ouderen van De Posten, het verzorgingstehuis naast het winkelcentrum.
Maar toen kwam corona. Een onvoorstelbare situatie. Hoe acteer je dan als winkelcentrum? Wanneer iedereen thuis moet blijven, maar dan júist de verbinding enorm belangrijk is? En hoe zorg je voor verbinding, zonder fysiek bij elkaar te kunnen komen?
Samen maken we Zuid, oók ten tijde van corona
De afgelopen periode hebben wij als winkelcentrum laten zien dat wij er zijn voor de wijk. En dat de wijk er voor óns was toen we getroffen werden door corona. We hielpen elkaar voort, als echte noabers”, vertelt Ron Bruinewoud, centrummanager en ondernemer van Winkelcentrum Enschede Zuid.
“Ook wij hebben als winkeliers onze krachten gebundeld. Zo hebben we in de eerste weken van corona kinderen een kleurkaart in laten kleuren en ervoor gezorgd dat deze op de mat vielen bij ouderen in de wijk. Ook hebben we in diezelfde periode met alle winkeliers een grote tassenactie opgezet. De winkeliers hebben in totaal 400 tassen gevuld met heerlijke verrassingen voor de cliënten van De Posten en Alifa. Om ze ten tijde van corona een extra hart onder de riem te steken.”
“Een ander voorbeeld van ‘Samen maken we Zuid’ is dat we deze zomer de thuisblijvers hebben verrast met gratis ijsjes. Met een ijscokar zijn we een aantal keer door de wijk gereden. Want, het idee was dat als wij niet naar de zonnige oorden toe kunnen, wij die wel naar ons toe halen! Zo kregen we op Zuid toch met z’n allen dat heerlijke vakantiegevoel.”
Beoordeling en prijsuitreiking
“Op woensdag 11 november mogen we de jury van de NRW Marketing Award ontvangen in het winkelcentrum voor de beoordeling. We laten dan zien hoe we onze slogan ‘Samen maken we Zuid’ in de praktijk brengen”, aldus Bruinewoud. Op 27 november wordt de winnaar bekendgemaakt.
#NRWMarketingfestival